نوشته شده توسط : نرکس

معرفی گونه آستروفیتوم: آستروفیتوم از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین کاکتوس‌ها به شمار می‌آید که دارای گونه های مختلفی می باشد. مهمترین گونه ها عبارتند از آستریاس ها، اورناتوم، کاپری کورن، میروستیگما، نادم و غیره. آستروفیتوم ها مشخصاً به دلیل ظاهر ستاره گونه آنها به نام‌های کاکتوس ستاره‌ای و همچنین کلاه اسقفی با کلاه کشیش معروف است.

 

 

گیاه شناسی:


استروفیتوم ها در قسمت‌های مرکزی و شمالی و شمال شرقی مکزیک و در ارتفاعات بسیار بالا یافت می شوند جدا از ستاره‌ای حالت بودن بدنه می‌توان به ظاهر سبز یا خاکستری رنگ و شامل تعدادی شیار که روی آن پوشیده با کرک می‌باشد و بسته به واریته ی آن دارای خار یا بدون خار در روی کرک است. نام علمی این گونه Astrophytum می باشد.

 

گلدهی:


آستروفیتوم ها اغلب زود گلدهی انجام می‌دهند و در سن ۳ تا ۵ سالگی این امر آغاز می‌شود در بهار و تابستان شروع به گلدهی می‌کند و اگر کاکتوس پیوندی باشد شاید این امر زودتر اتفاق بیفتد گل‌های آنها به صورت قیفی شکل به قطر ۳ تا ۹ سانتیمتر  و در رنگ‌های غالباً زرد یا قرمز و یا به صورت ترکیبی از این دو رنگ وجود دارند.
شرایط رشد:
این گیاهان با اینکه کمی دیر رشد هستند ولی در محیط گلخانه و با فراهم سازی همه خواسته های گیاه بسیار سریع رشد خواهد کرد.

 

نور:


آستروفیتوم ها نور مستقیم آفتاب را دوست ندارند و بهتر است آنها را در محیط نیمه آفتابی مانند کنار پنجره نگهداری کنید ولی دقت کنید اگر بیش از حد سایه باشد برای گیاه مضر است .

 

دما:


این گونه از کاکتوس میتواند تا دمای در حدود صفر تا ۴۵ درجه را تحمل کند. بهترین دما برای رشد گیاه در حدود ۲۲ تا ۳۵ درجه سانتی گراد می باشد.

 

خاک مناسب آستروفیتوم:


آستروفیتوم ها به خاک ماسه ای با تخلخل بالا نیاز دارند در ترکیب خاک میتوانید از پیت ماس و کود گاوی کهنه و استریل استفاده کنید. برای مطالعه مقاله کامل نحوه تهیه خاک کاکتوس اینجا کلیک کنید.

 

آبیاری:


این گیاه به آبیاری بسیار حساس است به دلیل شرایط ذاتی آن و رشد در مناطق بسیار کم آب هر گونه بی برنامگی و تغییر آنی در آبدهی گیاه باعث مرگ آن خواهد شد و باید از شروع فصل رشد که عموما بهار است تا اواخر تابستان و شروع پاییز به صورت منظم بسته به محیط نگهداری آبیاری شود. در فصل رشد هفته ای یک مرتبه کافی می باشد. در زمستان آبیاری هر ماه یک مرتبه انجام شود.

 

کود دهی:


در زمان رشد گیاه می توانید از کودهای ازت پایین و پتاس بالا برای افزایش رشد گیاه استفاده کنید.

 

تکثیر:


از طریق بذر انجام می شود.

زیر مجموعه های آستروفیتوم:

بیش از صد گونه از آستروفیتوم ها شناسایی شده است. آستریاس ها نیز از زیرمجموعه این گروه هستند.

 

جهت ثبت سفارش و خرید انواع گیاه  اپارتمانی کلیک کنید.

منابع:

https://b2n.ir/z28277





:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: